Welcome...

dr.ir. H.J. Pol (Henk)

Assistant Professor

Expertise

Student
Physics
Physics
Students
Education
Teaching
Secondary School
Education
Mechanic
Learning

Publications

Recent
Krijtenburg-Lewerissa, K. , & Pol, H. J. (2020). Quantumwereld: Het belang van voorkennis en modeldenken. 55e Conferentie Werkgroep Natuurkunde Didactiek, WND 2020, Netherlands.
van den Berg, E. , van Rossum, A. , Grijsen, J. , Pol, H. J. , & van der Veen, J. (2020). Teaching Particle-Wave Duality with Double-Slit Single-Photon Interference in Dutch Secondary Schools. In J. Guisasola, & K. Zuza (Eds.), Research and Innovation in Physics Education: Two Sides of the Same Coin (pp. 135-143). (Challenges in Physics Education, CPE). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-51182-1_11
Pol, H. J. (2019). Quantum Wereld onderwijzen: is het echt moeilijker en hoe kan het beter?. 54e Conferentie Werkgroep Natuurkunde Didaktiek, WND 2019, Noordwijkerhout, Netherlands.
Girwidz, R., Thoms, L. J. , Pol, H., López, V., Michelini, M., Stefanel, A., Greczyło, T., Müller, A., Gregorcic, B., & Hömöstrei, M. (2019). Physics teaching and learning with multimedia applications: a review of teacher-oriented literature in 34 local language journals from 2006 to 2015. International journal of science education, 41(9), 1181-1206. https://doi.org/10.1080/09500693.2019.1597313
Pol, H. J. (2017). Onderzoekend leren. In K. Kortland, A. Mooldijk, & H. Poorthuis (Eds.), Handboek natuurkundedidactiek (pp. 53-59). Epsilon Uitgaven.

UT Research Information System

Google Scholar Link

Contact Details

Visiting Address

University of Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Carré (building no. 15), room C4011
Hallenweg 23
7522NH  Enschede
The Netherlands

Navigate to location

Mailing Address

University of Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Carré  C4011
P.O. Box 217
7500 AE Enschede
The Netherlands