Expertise
Psychology
- Gender Difference
- Achievement
Social Sciences
- Students
- Schools
- Difference
- Testing
- Dutch
- Science Studies
Organisations
Publications
2023
Resultaten PISA-2022 in vogelvlucht. University of Twente. Meelissen, M., Maassen, N., Gubbels, J., van Langen, A., Valk, J., Dood, C., Derks, I., In 't Zandt, M. & Wolbers, M.https://doi.org/10.3990/1.9789036559461Review Rekenen Wiskunde in het VO en VSO. University of Twente. Valk, J., van der Linden, S. & Meelissen, M. R. M.
2022
Cross-national achievement surveys and educational monitoring in NetherlandsIn Cross-National Achievement Surveys for Monitoring Educational Outcomes : Policies, Practices and Political Reforms within the European Union (pp. 136-152). European Commission. Timmermans, A. C. (., Naayer, H. M., Meelissen, M. R. M., Gubbels, J., Scheerens, J. & van der Werf, M. P. C.https://knowledge4policy.ec.europa.eu/publication/cross-national-achievement-surveys-monitoring-educational-outcomes-policies-practices_en
2021
De rekenlat kan hoger: Vooruitgang rekenprestaties al wel zichtbaar, 26-29. Meelissen, M. R. M.Reken op jezelf!: De complexe relatie tussen zelfvertrouwen in rekenen en rekenprestaties. . Punter, A., van de Velde, M. & Meelissen, M. R. M.https://www.volgens-bartjens.nl/art/50-6691_Reken-op-jezelf-De-complexe-relatie-tussen-zelfvertrouwen-in-rekenen-en-rekenprestatiesGender Differences in Mathematics Self-concept Across the World: an Exploration of Student and Parent Data of TIMSS 2015, 1229–1250. Mejía-Rodríguez, A. M., Luyten, H. & Meelissen, M. R. M.https://doi.org/10.1007/s10763-020-10100-xEducational and occupational expectations of 15-year-old immigrant students in western Europe. Luyten, H. J. W., Suescun, N. H. & Meelissen, M. R. M.Nederlandse basisschoolleerlingen zijn beter gaan rekenen, 4-7. Meelissen, M. R. M. & Weijn, L. X. F.Nederland in TIMSS-2019: Plenaire openingslezing . Meelissen, M. R. M. & Weijn, L. X. F.https://panamaconferentie.sites.uu.nl/conferentiearchief/2021-2/Onderzoek naar hefbomen voor kwaliteitsverbetering in het onderwijs. Oberon. Scheerens, J., Veldkamp, B. P. & Meelissen, M. R. M.https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/rapporten/2021/04/17/onderzoek-naar-hefbomen-voor-kwaliteitsverbetering-in-het-onderwijs/Eindrapport+Hefbomen+voor+kwaliteitsverbetering.pdf
Research profiles
Courses academic year 2023/2024
Courses in the current academic year are added at the moment they are finalised in the Osiris system. Therefore it is possible that the list is not yet complete for the whole academic year.
Courses academic year 2022/2023
Address
![](https://1348661504.rsc.cdn77.org/.uc/i327a8e9f010325e6110086dbf4036fbfbde28f47809a0801e3bc0268018041/cubicus.png)
University of Twente
Cubicus (building no. 41), room B306
De Zul 10
7522 NJ Enschede
Netherlands
University of Twente
Cubicus B306
P.O. Box 217
7500 AE Enschede
Netherlands